A-HEAD je označení pro ložiskové uložení vidlice předního kola v rámu. Představce a-head rozdělujeme podle způsobu uložení na polointegrované a plně integrované do rámu.
Již přes 10 let je společnost BAFANG jedním z největších výrobců elektro pohonů pro elektrická jízdní kola na světě. Motory BAFANG poskytují dobrý výkon za zajímavou cenu, a proto jsou jasnou volbou pro spolehlivé výrobce městských, krosových i horských elektrokol značek Leader Fox nebo Crussis.
Je vyroben z pryžové směsi a tvoří vzorek kola. Měkká směs s výrazným dezénem je pro svou vyšší adhezi a stabilitu vhodná pro offroad, naopak tvrdší směs s jemným vzorkem pro silniční cyklistiku. Plášť je tím těžší, čím více pryžové směsi je použito.
Bič je nezbytný pomocník při demontáži kazety. Při povolování pojistného kroužku kazety stahovákem potřebujete podržet ozubené kolo, odšroubujete s ním také ozubená kola volnoběžek.
BMS (zkratka anglického Battery Management System) je elektronická ochrana baterie elektrokola, která je její nedílnou součástí. Zajišťuje optimální nabití a kontrolu stavu baterie. V případě rizika přehřátí při provozu v extrémních teplotách odpojí BMS baterii od motoru, a tím zabrání případnému poškození jak baterie, tak celého systému elektromotoru.
Dutý kabel pro bezpečné vedení brzdového nebo řadícího lanka po rámu kola. Je možné koupit samostatně bowden pro navlečení lankem, i hotový komplet bowdenu s lankem, který je navíc už vyplněný mazivem pro snížení tření při provozu.
Na kolo můžete vyrazit nalehko jen s lahví vody v držáku na rámu, ale kam pohodlně a bezpečně uložit například energetickou tyčinku, pláštěnku, náhradní oblečení, cestovní nářadí, mobil, peněženku a klíče, když vyrážíte na delší vyjížďku? Řešením jsou brašny na kolo. Brašnu můžete na kole umístit na řídítka, do rámu, pod sedlo, na zadní nebo přední nosič. Nejuniverzálnější je trojúhelníkovitá brašna do rámu, do které můžete uložit vše, co chcete mít při jízdě při ruce. Malá brašna na horní část rámu s průhlednou fólií na mobil umísťovaná k představci je ideální k převážení drobností. V případě delších vyjížděk a nutnosti převážet například spacák, stan nebo náhradní oblečení je ideální využít brašny nebo trojbrašny na zadní nosič, nebo využít expediční sestavy brašen od českého výrobce Sport Arsenal. Brašny na kolo jsou vyráběny z pevných a odolných materiálů, objemnější brašny mají často i integrovanou pláštěnku pro případ deště. Brašny se nejčastěji uchycují na kolo pomocí suchých zipů nebo speciálních držáků, ze kterých je možné brašny jednoduše vycvaknout a vzít si ji s sebou v případě zastávky na jídlo v restauraci.
Označení pro standard závitu misek středového uložení klik. U závitu BSA se obě misky povolují směrem k přednímu kolu.
"Center lock" je označení pro snadnou a rychlou montáž brzdového kotouče pomocí jedné matice. K montáži budete bezpodmínečně potřebovat speciální klíč středového složení.
Cyklistický počítač, který zobrazuje aktuální rychlost, průměrnou a maximální rychlost, dobu jízdy, počet najetých kilometrů za den a celkově, aj. Cyklocomputer se umísťuje na řídítka kola. Tachometr má automatickou funkci START – STOP. Vybírat můžete z drátových a bezdrátových modelů – vždy dbejte na pokyny k instalaci pro správné umístění čidla a nastavení velikosti kol pro správné zobrazení informací o jízdě.
Speciálně tvarovaná měkká pěnová výstelka kalhot, šortek a sukní na kolo pro maximálně příjemný zážitek z jízdy na kole. Výrobci specializující se na cyklistiku vyrábí kalhoty s ergonomickou cyklovložkou zvlášť pro muže a ženy s ohledem na anatomii tak, aby dokonale cyklistická vložka kopírovala sedací oblast, a dokázala se tak přizpůsobit pohybu hýždí při šlapání do pedálů. Cyklistické kalhoty s cyklovložkou se oblékají přímo na kůži jako první vrstva, proto investujte do kvalitní prodyšné cyklovložky z certifikovaného materiálu (např. Oeko-Tex®), která bude pohodlná i při dlouhých jízdách na kole.
"Di2" je označení technologie výrobce cyklistických komponent SHIMANO pro elektronické řazení bez bowdenu a lanek, pomocí servomotorku a baterie.
Dres na kolo je triko vyrobené z moderních funkčních materiálů se speciálním střihem uzpůsobeným potřebám cyklistů – s krátkým či dlouhým rukávem, s ergonomicky tvarovaným límcem, prodlouženou zádovou částí (často s kapsami na energetické gely nebo pláštěnku), a spodním lemem zakončeným gumou nebo silikonovými proužky proti vyhrnování dresu při jízdě. Vyrábí se i pohodlné dresy pro rekreační cyklisty, které mají spodní lem volný bez stažení. Cyklistické dresy se vyrábí s krátkým zipem u krku nebo jako celorozepínací. I cyklistické dresy ovlivňují módní trendy. Každý rok se v nových kolekcích objevují ryze sportovní i elegantní stylové pánské dresy. Dámské dresy v jemných barevných designech jsou v pase lehce projmuté. Dětské cyklistické dresy pro malé cyklisty už od 4 let zase hýří veselými barvami a kreslenými obrázky.
Označení "dual control" odkazuje na provedení brzdové páky s integrovaným řazením u silničních kol, které umožňuje brždění a řazení vpředu i vzadu jedním prstem.
Dural je označení pro různé slitiny hliníku (obvykle hliníku a mědi, s menšími přísadami hořčíku, manganu), které se využívají pro výrobu rámů jízdních kol. Na rámy jízdních kol se používá například dural 7005 nebo 6061.
E-tube je systém komunikace elektrokol a součástek značky Shimano s různými zdroji jako je tablet, mobil, cyklopočítač a PC. Spojení probíhá pomocí Bluetooth nebo kabelu.
Jízdní kolo vybavené případným motorem napájeným baterií. Motor elektrokola pomáhá při záběru jezdce do pedálů, zvyšuje komfort jízdy především v náročném terénu a při jízdě do kopce. Moderní elektrokola mají nejčastěji baterii na spodní rámové trubce, v případě městských kol na nosiči.
Eloxování je chemicko-tepelná úprava povrchů hliníkových výrobků, kdy se na upravovaném povrchu vytvoří ochranná vrstva oxidu hliníku. Tato ochranná vrstva již dále neoxiduje, a tím před oxidací chrání i samotnou součást jízdního kola vyrobenou právě z hliníku.
Extender je adaptér umožňující zvýšit výšku řídítek tam, kde už to neumožňuje představec.
Fotochromatická neboli samozabarvovací skla se přizpůsobují aktuálním světelným podmínkám – na přímém slunečním záření skla ztmavnou, a při vjezdu do stínu ihned zesvětlají. Takové sluneční cyklistické brýle se dají používat celoročně bez nutnosti výměny zorníků (rychlost ztmavení je velmi rychlé, v řádu několika sekund).
I svět cyklistiky podléhá různým trendům, a nejnovější trend v oblasti jízdních kol propojuje dohromady vlastnosti silničního kola a horského kola. Vzhledem a použitými komponenty je "gravel bike" bližší silničnímu kolu, ale zároveň je vhodný na celodenní výlety po silnicích i nezpevněných cestách. Od to plyne slangové pojmenování „štěrkolet“.
Gravel bike v nabídce e-shopu Cyklodiskont.cz nenajdete, ale určitě se můžete podívat na standardní modely mětských, trekových a horských kol, jistě si vyberete to pravé právě pro Vás...
Gripy jsou pohodlná silikonová nebo gumová madla na konci řídítek, která zajišťující pevný a jistý úchop nezbytný pro bezpečnou jízdu na kole. Navíc tlumí vibrace a zvyšují komfort jízdy.
"HG X11" je označení pro směrový řetěz 11-stupňových MTB a silničních kol. Řetězy jsou vyrobeny s různými vnitřními a vnějšími výčnělky, které zajišťují hladkou jízdu, přesné a tiché 11stupňové řazení.
Každé šlápnutí je využito daleko lépe než dříve. Díky technologii "Hollowtech II", tedy spojení kliky, převodníků a středového osy do jednoho celku. Velkou výhodou je, že při výměně ložisek nepotřebujete znát délku osy - podložkami dodávanými k ložiskům nastavíte správnou délku a je to.
Vyasfaltované silnice nejsou nic pro vás a dáváte spíš přednost náročnějšímu terénu? Horské kolo pro vás bude to pravé ořechové. Lesní cesty i kamenité horské stezky zvládnou masivní pláště levou zadní. V současnosti se vyrábí 3 různé varianty průměru kol - 26", 27,5" a 29" palců. Kvalitní horská kola značek Superior a Leader Fox mají především pevný, ale lehký, rám, hydraulické brzdy a odpruženou vidlici. Vyznačují se promyšlenou kombinací jednotlivých komponent tak, aby byly funkční, a zároveň cenově dostupné. V kategorii mountain biků můžete vybírat z pevných nebo celoodpružených rámů, které Vám umožní sebevědomě a bez váhání projet i tu nejrozbitější trať rychleji než kdy předtím.
Skladné cestovní pumpičky nebo (dílenské) nožní pumpy využijete pro správné dohuštění tlaku v pláštích jízdního kola. Cyklistické hustilky jsou většinou kompatibilní s autoventilkem (AV) i ventilkem galuskovým (FV). Speciální pumpičku s přesným manometrem využijete na pumpování tlaku odpružených vidlic a zadních tlumičů.
"I-SPEC" (II) je označení řady modelů řadících páček a kotoučových brzd výrobce SHIMANO. Zkratka označuje možnost spojit řazení s brzdovou pákou pomocí šroubku do jednoho celku. Nastavit lze optimální pozici řadící páčky podélně, a u I-SPEC II lze navíc měnit i výškové nastavení.
Ice Technologies je technologie vyvinutá firmou SHIMANO pro zlepšení účinnosti brzdového systému. Brzdový kotouč se vyrábí jako "sendvič" ze tří vrstev - nerezový kotouč je doplněný prostřední vrstvou tvořenou hliníkem pro lepší odvod tepla. Součástí jsou i brzdové destičky s přídavným chlazením.
Integrovaná osa zajišťuje středové spojení levé a pravé kliky. Osa je součástí levé kliky s ozubenými převodníky, proto název integrovaná.
Ježek je součástka jízdního kola, která se montuje jedním směrem do sloupku odpružené vidlice a pomocí víčka se šroubem se nastaví potřebná vůle pro správný a hladký chod vidlice.
Jízdní kolo nebo také bicykl je vynález starý již 200 let. Kolo je jednostopý dopravní prostředek poháněný jezdcovým záběrem do pedálů. V současnosti se kola dělí nejčastěji na typy městské, trekové/krosové, horské/MTB a silniční. Na jízdním kole sportují a využívají k přepravě děti, dospělí, i senioři.
Kovová měrka pro kontrolu opotřebení řetězu (pro průběžnou kontrolu „vytahání“ řetězu). Každý řetěz má danou určitou míru provozního prodloužení, které si liší v závislosti na určení řetězu a stylu jízdy jezdce. Při překročení tohoto dovoleného prodloužení hrozí výrazné poškození součástí převodů, jejichž cena je mnohonásobně vyšší než cena řetězu. Nevíte, jak na výměnu řetězu? Podívejte se na jednoduchý video návod!
KEVLAR® je novodobý materiál z para-aramidového vlákna, který byl původně vyvinut jako náhrada za ocelové výztuhy pneumatik. U pláštů jízdních kol se používá pro zesílení na patkách pláště, a to především u plášťů s bezdušovou (tubelles) technologií.
Kladky jsou součástky ve tvaru ozubeného kola, které vedou řetěz v napínacím vodítku přehazovačky.
KMC je výrobce kvalitních řetězů pro veškerá jízdní kola. Řetězy KMC jsou nejenom technologicky vyspělé, ale i designové vyladěné. Řetězy značky KMC jsou kompatibilní se všemi hlavními systémy a vhodné jak pro silniční, tak pro horskou cyklistiku.
Koloběžka je jednostopý dopravní prostředek poháněný odrazem nohy jezdce, zatímco druhá noha stojí na plošině v prostřední části rámu. Vyrábí se mnoho typů koloběžek, mini koloběžky pro nejmenší děti, koloběžky pro děti školního věku a trendem jsou aktuálně i koloběžky pro dospělé. Koloběžku můžete využít pro rychlou a obratnou přepravu po městě i jako prostředek sportovního výkonu. Na koloběžce si děti i dospělí natrénují správnou rovnováhu a posílí především střed těla a svaly na nohou.
V České republice říká § 57 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, že „Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.“ Na koloběžky se tak vztahuje i povinnost vybavit koloběžku pro provoz na silnicích – dvě nezávislé brzdy, odrazky ve výpletu kol, přední a zadní světlo, zabezpečení ostrých hran.
Je vyrobena z textilní tkaniny, povětšinou z nylonu nebo polyamidu. Je tím kvalitnější, čím hustěji je vyplněna jednotlivými vlákny. Tuto informaci popisuje parametr TPI.
Nerezová brzdící a řadící lanka k propojení brzdících páček na řídítkách a samotných brzd nebo přehazovačky. Lanka jsou na kole vedena buď samostatně, nebo bowdenem.
Li-Ion, neboli lithium-iontové články, je technologie využívaná při výrobě baterií (nejen) u 90% moderních elektrokol. Li-Ion baterie se skládá z několika desítek článků zapojených do série. Provoz a bezpečnost baterie řídí elektronický čip BMS (Battery Management System).
"Lock Out" je funkce na odpružených vidlicích, která umožňuje uzamčení chodu odpružení, například při výjezdu do prudkého kopce. Podle typu vidlice se uzamknutí provádí na těle vidlice nebo pomocí ovladače z řídítek.
Jízdní kola určená k pohodlné jízdě po městských ulicích – k dojíždění do školy, do práce, na nákupy, apod. Městská kola mají velmi sníženou středovou část rámu pro snadný a rychlý nástup. Urban kola bývají v základu plně vybavena kvalitním příslušenství - blatníky, zadním nosičem, krytem převodníku, předním i zadním osvětlením a měkkým komfortním sedlem.
Mufna, neboli nátrubek či šroubovací trubice, je součástka, kterou najdete na rámu jízdního kola na středovém složení a uložení přední vidlice.
Speciální pedály na kolo uzpůsobené pro zacvaknutí „kufrů“ namontovaných na spodní části cyklistických treter. Pevné spojení treter a nášlapných pedálů umožní efektivnější přenos síly při šlapání – jezdec zabírá nejen při pohybu dolů, ale i nahoru. Do pedálů zacvaknete tretry našlápnutím dolů, vycvaknete vytočením paty směrem od kola – správné a dobře načasované zacvaknutí a vycvaknutí treter vyžaduje trochu cviku, ale velmi rychle si na tento systém zvyknete. Pro horská/treková a silniční kola výrobci používají odlišný systém nášlapných pedálů, stejně jako mají jiný design cyklistické tretry pro cyklisty na horkých/krosových a silničních kolech.
Cyklistické návleky jsou doplňkem, který zvýší tělesný tepelný komfort v jarních nebo podzimních měsících. Jsou vyráběny z voděodolných nebo vodoodpudivých elastických materiálů. Návleky na ruce, kolena a nohy jsou opatřeny silikonovým proužkem, který je drží na svém místě. Návleky na cyklistické tretry udržují tepelnou pohodu nohou, a zamezují vniknutí vody a bláta. Vyrábí se v černé nebo fluorescentní barvě.
Nýtovač řetězu je nářadí určené na spojování či rozpojování řetězů, které se spojují pomocí nýtů (nejsou opatřeny spojkou). Na postup práce s nýtovačkou se můžete podívat ve videu Jak na výměnu řetězu.
Oliva je název pro náhradní díl skládající se ze dvou částí, které slouží jako těsnění na brzdových hadičkách kotoučových hydraulických brzd. Používá se při zkracování hadiček nebo výměně brzd.
Omotávka je samolepící páska k omotáni řídítek silničních kol (berany). Podle materiálu z kterého je vyrobena, zvyšuje komfort držení řídítek.
Ořech je součástka náboje určená pro montáž vícerychlostních kazet. Umožňuje přenos síly z řetězu na zadní kolo a zároveň i jízdu bez šlapání.
Ukotvují plášť v ráfku. Vybírat se dá mezi drátovými a skládacími kevlarovými patkami. Kevlarové pláště vynikají svou lehkostí, snadnou montáží a minimální potřebou místa pro uskladnění. Drátové pláště mají velmi dobré jízdní vlastnosti a jsou oproti těm kevlarovým levnější.
Klasické pedály na kolo (bez nášlapů) určené pro technickou a adrenalinovou jízdu – BMX, enduro, downhill, freeride – při které jezdec musí v náročných pasážích sundat nohu z pedálu. Platformy se liší od běžných pedálů větší šířkou základny, a speciálními protiskluzovými výstupky (tzv. piny) pro lepší přilnavost boty na pedálu.
Univerzální ponča, nepromokavé bundy a pláštěnky s kapucí ochrání cyklistu před nenadálým deštěm. Nepromokavé pláštěnky jsou lehké a skladné, vejdou se lehce do cyklistické brašny nebo cyklistického batohu. Vyrábí se v neutrálních barvách i fluorescentních pro maximální viditelnost cyklisty za deště nebo šera. Pončo i pláštěnku využijete i při dalších sportovních aktivitách – při běhání, turistice, atd.
Cyklistické ponožky - nízké a středně vysoké ponožky i kompresní podkolenky se vyrábí z odolných funkčních materiálů, a jsou anatomicky tvarované pro pravé a levé chodidlo. Ponožky na kolo mají zesílenou špičku, patu i oblast kotníků proti oděru a jsou ideální do cyklistických treter. Nejvýznamnějšími výrobci sportovních a cyklistických ponožek jsou značky SENSOR nebo SILVINI.
Postmount (PM) je označení pro způsob uchycení třmenu kotoučové brzdy k vidlici nebo rámu. V dnešní době se jedná o nejpoužívanější systém pro montáž brzd.
Představec je část jízdního kola spojující řídítka s rámem a vidlicí. Může být s pevným nebo nastavitelným úhlem sklonu.
Cyklistická helma ochrání hlavu cyklisty v případě nehody nebo pádu z kola. Množství větracích otvorů zajistí dostatečnou ventilaci i v horkých dnech, síťky ve větracích otvorech v přední části přilby zase zamezí vlétnutí hmyzu, a odnímatelný přední štítek najde využití při jízdě proti oslnivému slunci. Skořepina helem na kolo se vyrábí s pevných polykarbonátů a vnitřní část je z lehké pěny. Pro děti a mládež do 18 let je nošení cyklistické přilby podmíněno zákonem. Pánské přilby na kolo i dámské cyklistické helmy můžete koupit v nepřeberných barevných designech.
Pound-force per square inch – anglosaská měrná jednotka tlaku. Setkáte se s ní na bočnici pláště kola, kde určuje provozní rozsah tlaků. Provozní rozsah tlaků je většinou uváděn v barech nebo v jednotkách PSI. Obecně se dá říci, že 1 bar je zhruba 14,7 PSI.
Ráfek představuje nosný prvek celého jízdního kola. Je to obvodová část kola, na kterou se nasazuje pneumatika. Samotný ráfek je určený pro vypletení dráty. Ráfky se vyrábí nejčastěji ve velikostech 26, 27,5 a 29 palců (pro horská kola), dále pro krosová a pro silniční kola.
Řetěz je nezbytnou součástí hnacího ústrojí každého jízdního kola. Na trhu dostupné řetězy se od sebe liší šířkou jednotlivých článků řetězu (která určuje, zda můžete řetěz použít na kolo s 5-8 nebo 9-11 převodovými kolečky). Řetěz byste měli pravidelně měřit pomocí kalibru, a včas „vytahaný“ řetěz vyměnit za nový, předtím, než se poškodí další, mnohem dražší, komponenty. Nový řetěz je většinou potřeba zkrátit – jak na výměnu řetězu se podívejte v našem videu. Průměrná životnost pravidelně čištěného a mazaného řetězu je při správném stylu jízdy 1500-2000 km.
Rohy jsou speciálně tvarované nástavce na konci řídítek, které slouží ke změně úchopu při jízdě. Většina rohů bývá vyrobena ze slitiny hliníku, ale rohy mohou být i karbonové nebo plastové. Název této komponenty jízdního kola pochází z jejich pozice na řídítkách a anglického názvu "bull horn" (býčí rohy).
RST je výrobce odpružených vidlic a zadních tlumičů na jízdní kola. Společnost RST byla založena v roce 1972 a původně se soustředila na výrobu automobilových a motocyklových komponentů. Až v roce 1990 se začali soustředit na výrobu vidlic pro jízdní kola. Velmi rychle se společnost stala lídrem v cyklistickém odvětví. Jejich odpružené vidlice používá při výrobě jízdních kol řada světových výrobců.
Speciální rukavice na kolo s pěnovými nebo gelovými výstelkami v oblasti dlaně, které tlumí otřesy při jízdě a zajišťují tak jezdci pohodlnou jízdu. Cyklistické rukavice značky Roeckl® mají jako jediné na trhu výstelky ve tvaru číslice „7“, kopírují tak karpální tunely v rukou a poskytují jim maximální oporu při jízdě. Cyklistické rukavice mají i další úlohu – poskytují spolehlivý úchop gripů řídítek i ve chvílích, kdy se potí ruce, za deště nebo při sjezdech v náročném terénu či bikeparku. Cyklistické rukavice se vyrábí jako krátkoprsté nebo dlouhoprsté – obě varianty jsou vhodné na použití od jara do podzimu, ale záleží na preferencích každého cyklisty, co mu vyhovuje. Výrobci samozřejmě nabízí i zateplené nebo sotfshellové rukavice pro chladné zimní období. Modelové řady rukavic od kvalitních výrobců cílí designově samostatně na pánské cyklistické rukavice a dámské cyklo rukavice. V nabídce rukavic na kolo najdete i cyklistické rukavice pro děti.
"SIS" je označení technologie pro přesné řazení vycházející z řadících páček SHIMANO, pomocí bowdenu a lanka na přesmykače a přehazovačky.
Spacer je kroužek vymezující výšku představce na sloupku vidlice. Podložky mohou být montovány pod i nad představec a tím nastavit správnou výšku řídítek.
Kovový oboustranný článek pro opětovné spojení řetězu po jeho zkrácení nebo přetržení, usnadňuje i případnou demontáž řetězu bez nutnosti použití nýtovačky. „Rychlospojka“ se prodává samostatně na daný typ řetězu.
Termoprádlo se využívá jako první vrstva oblečení pro chladnější období roku. Bezešvé spodní prádlo s krátkým i dlouhým rukávem, boxerky a podprsenky se vyrábí s nejmodernějších funkčních materiálů, a to buď umělých (např. polyesterových vláken), přírodních (např. merino vlna) nebo jejich kombinací. Pánské termoprádlo i dámské termoprádlo můžete využít nejen na cyklistiku, ale i další sporty – outdoorové (lyžování, běh, lezení po skalách,…) i indoorové (fitness, squash, jóga,…). Mezi nejvýznamnější výrobce termoprádla a dalšího sportovního oblečení nejen na kolo se řadí švédská značka CRAFT.
Vyjadřuje hmotnost jedné nitě na kilometr její délky. Používá se k popisu vlastností kostry pláště. Platí, že čím lehčí nit, tím lehčí plášť a také náročnější technologické postupy výroby.
Pojem "torpédo", který na první pohled nesouvisí s cyklistikou, označuje typ zadního náboje na starých jízdních kolech typu Favorit nebo Liberta s protišlapnou brzdou. Zadní náboj torpédo je volnoběžný, když jezdec nešlape do pedálů, kliky se netočí, a brždění probíhá zašlápnutím vzad.
Pojem TPI (Threads per inch) označuje hustotu vláken použitou při výrobě plášťů na kolo. Čím více vláken je použito, o to méně je použito gumy, a plášť může být lehčí. Vyšší číslo TPI znamená nižší valivý odpor, plášť se lépe převalí přes překážky a lépe drží k podkladu. Mezi nevýhody vyššího TPI patří horší odolnost proti defektu.
Jízdní kola určená pro pohodlnou rekreační jízdu na silnicích, cyklostezkách, polních i lesních cestách. Trekingová kola však nejsou vhodná do těžkého terénu. Mezi standardní vybavení patří hliníkový rám s vyváženou dámskou nebo pánskou geometrií, odpružená vidlice a komfortní sedlo. Nejnovější modely se již vyrábí s kotoučovými brzdami, starší a nejlevnější modely stále nabízí V-brzdy. Krossová kola je možné dovybavit veškerým příslušenstvím – blatníky, nosiče a košíky, osvětlení, držáky lahví, stojánky, tachometry, aj.
Speciální cyklistická obuv, která se pomocí přídavných „kufrů“ zacvakne do pedálů, což jezdci umožňuje šlapat do pedálů nejen při pohybu nohou dolů, ale i nahoru, a zvýšit tak efektivitu jízdy. Světoznámí výrobci SHIMANO, FORCE a SPIUK vytváří kolekce cyklistických treter vhodných na horská i silniční kola. Nechybí ani modely pro rekreační cyklisty, které mají vzhled běžných sportovních bot, a které jsou měkčí a pohodlnější v situaci, kdy musíte sesednout z kola a jít pěšky. Výrobci na trh dodávají i ryze dámské modely cyklistických treter uzpůsobené drobnější noze cyklistech a požadavkům na jedinečný design.
Pláště a zapletená kola s tímto označením nepoužívají duši - místo ní je v plášti speciální přípravek, který zajišťuje těsnost. Na trhu jsou i pláště s označením "Tubeless ready", to jsou pláště, které můžete použít standardně s duší, ale i s přípravkem zajišťujícím těsnost. Bezdušové pláště mají tu výhodu, že můžete plášť dohustit na nižší tlak, a snížit tak riziko mechanického průrazu pláště.
"Urban" neboli městské kolo je určené pro pohodlnou jízdu po mětských ulicích, na dojíždění do práce, školy nebo na nákupy. Městská kola mají snížený rám pro zjednodušený nástup, pohodlné vypolstrované sedlo a zároveň mají stylový vzhled. Jsou vybavena praktickými doplňky, jako například blatníky, přední světla, atd. Některé modely městských kol se vyrábí jako skládací kola, která snadno převezete i ve vlaku nebo v mětské hromadné dopravě. Pro maximálně jednoduché svezení využijte městská elektrokola, kdy při šlapání do pedálů pomáhá zabírat elektrický motorek.
V- Brake neboli „véčka“ je označení pro ráfkové brzdy. Při stisknutí brzdové páky se k sobě obě části brzd přiblíží do tvaru „V“. Dnes jsou již z větší části nahrazeny kotoučovými brzdami.
WD-40 je značka penetračních olejů a sprejů vytlačujících vodu. Byla založena v roce 1953 Normanem Larsenem v San Diegu v USA. Přesně složení výrobků se značkou WD-40 je tajemstvím - nikdy nebylo patentováno. Úspěch WD-40 je založen na jedné jednoduché vlastnosti - má velmi vysokou povrchovou přilnavost ke kovům a je silně vodoodpudivý. Na kovu tak vytváří ochranný povlak, který je odolný proti vlhkosti a chrání tak proti korozi.
X-12 je označení pro montáž osy náboje zadního kola na rámech k tomu určených. Na rozdíl od rychloupínáku se kolo nasadí do rámu, osa se prostrčí nábojem, a utáhne z jedné strany. Největším přínosem je snadná montáž a větší pevnost spojení kola s rámem.
X-TAPER je kuželovitá hlavová trubka rámu s horním ložiskem hlavového složení, ze standardních 1 1/8" rozšiřující se na širokou základnu spodního 1.5" ložiska. Přináší výhodu ve formě vyšší tuhosti rámu a vidlice, a také lepší ovladatelnosti kola.
Yedoo (čtěte „Jedůůů!“) je česká značka koloběžek pro děti i dospělé. Češi stojící za touto dnes již celosvětově známou značkou, se věnují koloběžkám již od roku 1998, a od té doby vymýšlí, vynalézají a tvoří jedinečné koloběžky i odrážedla pro děti. Dětské odrážedlo je idálním společníkem na trénik rovnováhy před nasednutím na první dětské kolo s pomocnými balančními kolečky.
Pokud chcete s klidným srdcem své drahé kolo třeba jen na chvilku pustit z dohledu, bez pořádného zámku se neobejdete. Vybírat můžete z kvalitních zámků skládacích i zámků lankových. Extra pevné článkové zámky nebo zámky „podkovy“ zabezpečí nejen jízdní kolo, ale i váš skútr nebo motorku.
Žiletka je slangová přezdívka pro silniční kolo.
ZOOM je osvědčený výrobce komponent a doplňků pro jízdní kola.
E-shop 602 422 268
Technické dotazy 601 172 211
Pracovní dny 8-15Přihlášení uživatele
Copyright 2016 Cyklodiskont.cz | Vytvořil: WDW.cz | Správa eshopu a online marketing PSHK s.r.o.